مهارت و آموزش رانندگی

آموزش رانندگی حرفه ای پایه سوم

مهارت و آموزش رانندگی

آموزش رانندگی حرفه ای پایه سوم

آموزش دور یک فرمانه

دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۲۶ ق.ظ

آموزش دور یک فرمانه

دور زدن با یک فرمان


دور زدن یک فرمان در خیابان‌هایی که عرض آنها زیاد است با رعایت حق تقدم وسایل نقلیه‌ای که مستقیم در حال عبور هستند انجام می‌گردد.


خیابان‌هایی که یکطرفه نیستند و در وسط خیابان خط ممتد (دیوار قانونی) وجود ندارد و عرض آن بالای ۱۲ متر باشد با رعایت حق تقدم می‌توان اقدام به دور زدن یک فرمان کرد.

روش انجام دور یک فرمان


پس از روشن کردن راهنمای سمت راست خودرودر منتهی الیه سمت راست با رعایت احتیاط و نگاه به آینه‌ها و پوشش نقاط کور آینه سمت راست می‌ایستد سپس با روشن کردن راهنمای سمت چپ و نگاه کردن به آینه بغل و برگرداندن سر به سمت چپ برای پوشش نقاط کور آینه به صورت لاک‌پشتی حرکت و در ۳۰ درجه ایست خروج از پارک انجام و با پوشش کامل دید سمت چپ حرکت در روبه‌روی خط مقطع ایست برای رعایت حق تقدم وسایل نقلیه‌ای که از سمت روبه‌رو عبور می‌کنند انجام و با اطمینان از نبود خطر دور زده می‌شود.

چکیده آموزش دور زدن با یک فرمان


۱-ابتدا راهنمای سمت راست روشن کرده پس از نگاه کردن به آینه و نقاط کور آینه سمت راست آرام در منتهی الیه سمت راست خیابان به صورت پارک کنار جدول ایست انجام می‌گردد.


۲-راهنمای سمت چپ را روشن کرده و با نگاه به آینه ونقاط کور سمت چپ با برگرداندن سر و اطمینان از نبود خطر ایست ۳۰ درجه ( ایست خروج از پارک ) انجام می‌گردد.


۳-پس از اطمینان از نبود خطر با نگاه به آینه و پوشش کامل نقاط کور سمت چپ در وسط خیابان روبه‌روخط مقطع ایست انجام می‌گردد و پس از نگاه کردن به دو سمت خیابان اماده حرکت می‌شویم.


۴-پس از اطمینان از نبود خطر از وسایل نقلیه عبور دور زده می‌شود.


۵-‌ پس از دور زدن فرمان خودرو صاف حرکت عادی انجام می‌گردد

 @driving110

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی