مهارت و آموزش رانندگی

آموزش رانندگی حرفه ای پایه سوم

مهارت و آموزش رانندگی

آموزش رانندگی حرفه ای پایه سوم

اموزش بیرون آوردن خودرو از چاله

جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۷ ق.ظ

آموزش بیرون آوردن خودرو از چاله

بیرون آوردن خودرو از چاله و دست انداز توسط کلاج


برای بیرون آوردن خودرو از چاله و دست انداز ابتدا کلاج را تا ته پایین آورده و دسته دنده را برابر نیاز به حرکت روبه جلو و یا عقب در دنده می‌گذاریم سپس گاز به صورت ثابت و کمی قوی ‌تر داده می‌شود و کلاج به یکباره تا نقطه دوم حرکت بالا می‌آید این کار سبب شتاب گرفتن سریع خودرو و بیرون آمدن از چاله می‌گردد.


پس ار بیرون اوردن چرخ از چاله گاز قطع می‌گردد و به سرعت کلاج تا نقطه صفر پایین برده می‌شود و سپس حرکت خودرو به صورت نرمال انجام می‌گردد.


    نقطه صفر کلاج در همه خودروها یکسان است یعنی پایین ‌ترین جای کلاج را می‌نامند. ولی اندازه فاصله میان صفر و نقطه یک حرکت در همه خودروها یکسان نیست.


    خودرویی که لنت صفحه کلاج آن به صورت کلی دیسک و صفحه کلاج آن نو و یا به تازگی عوض شده دارای کلاجی نرم و شتاب حرکت اولیه بیشتر و فاصله میان نقطه صفر و  نقطه یک حرکت آن بسیارکم است که در اصطلاح گویند کلاج خودرو پایین است.


    و خودرویی که مدت زیادی دیسک و صفحه کلاج آن عوض نشده باشد فاصله میان نقطه صفر  و نقطه یک حرکت آن زیاد است که در اصطلاح گویند کلاج خودرو بالا می‌باشد.


 @driving110🏎🚦

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی